«Korai» Εύα Γιαννακοπούλου

Εύα Γιαννακοπούλου, Korai

To έργο «Korai» εκκινεί από δύο χειρονομιακά παραδείγματα κλασσικής ή κλασσικιστικής γλυπτικής, για να επεκταθεί στην διαδικασία επιστροφής και μετάβασης σε ένα νησί. Η Ολυμπία, η Μνήμη, η Τοξότις, η Νεαρή Γυναίκα και η Αναπαυόμενη Αθλήτρια -έργα του Παριανού γλύπτη Ν. Περαντινού- εξετάζονται με μία λοξή ματιά αγαλματοφιλίας, αλλά και με αναφορές στο αρχειακό υλικό του γλύπτη. Ποιες «χειρονομίες» αξιολογούνται και κατατάσσονται ως θηλυπρεπείς ή ανδροπρεπείς και γιατί μας εκπλήσσουν οι Κούροι της νήσου Δεσποτικό οι οποίοι δεν σφίγγουν τις γροθιές, αλλά φέρουν ένα άνθος όπως οι Κόρες; Εμπνεόμενο από την γλυπτική και μνημειακή χειρονομία σε μεταλλική επιφάνεια, το έργο επιχειρεί να αναστοχαστεί τις στερεοτυπικές αναπαραστάσεις φύλου και να αναδείξει την χειρωνακτική διάσταση της επιστροφής.

Η Εύα Γιαννακοπούλου χρησιμοποιώντας την κάμερα ως μέσο παρατήρησης και σωματικής επέκτασης, πειραματίζεται με performances, βίντεο, εγκαταστάσεις και συμμετοχικές δράσεις. Το ενδιαφέρον της για την κοινωνική ανθρωπολογία, την έχει οδηγήσει σε επιτόπιες έρευνες αναφορικά με τις γυναικείες και queer αναπαραστάσεις, εξετάζοντας τη σχέση τους με ριζοσπαστικές ιδεολογίες και τακτικές παρατήρησης.